Instrukacja

Jakie mam opcje logowania się na Tumska-Plock.pl?

Po wejściu na stronę tumska-plock.pl, w prawym górnym rogu, a również po prawej stronie (w komórkach: na dole) zauważycie przycisk "Dodaj konto". Po kliknięciu, pojawi się strona, na której do wyboru macie trzy opcje zarejestrowania, w zależności od tego, w jaki sposób chcecie korzystać z portalu.

Opcja pierwsza to "Przewodnik". Jeśli jesteście pasjonatami starej części Płocka i chcecie pokazać miejsca, które warto zwiedzić, ten profil jest dla Was. Możecie dodawać nawet 50 lokalizacji, w tym np. zabytki czy pomniki.

Opcja druga to "Kupiec". Dedykowana jest przedsiębiorcom, którzy swój biznes ulokowali w obszarze Stref Płatnego Parkowania i w pobliżu. Można w nim dodać swoją firmę oraz do 12 wydarzeń w ciągu roku, np. otwarcie, akcja promocyjna, koncert itp.

Opcja trzecia - "Recenzent". Na tym profilu możecie dodawać recenzje obiektów i innych punktów, znajdujących się na mapie, np. restauracji czy hotelu. Jest to funkcja uproszczona, nie można dodawać tu swoich miejsc.

Jak się zarejestrować?

Aby dodać swoją firmę na portalu Tumska-Plock.pl, należy kliknąć w "Utwórz konto" pod okienkiem "Kupiec". Przeniesiemy się na stronę Rejestracji. Zarejestrować możemy się również poprzez stronę główną, gdzie po prawej stronie (pod mapą) znajdziemy miejsce do logowania lub rejestracji.



Do założenia konta, wystarczy podać nazwę użytkownika, prawidłowy adres e-mail oraz określić, który typ rejestracji wybieramy (Przewodnik, Kupiec czy Recenzent). Trzeba również przepisać prawidłowo kod zabezpieczający.
Po wpisaniu danych i kliknięciu na "Zarejestruj się", na górze strony pokaże się komunikat: "Pomyślnie zakończono rejestrację, wiadomość została wysłana na twój adres mailowy".
Na podany przy rejestracji adres mailowy przyjdzie wiadomość wraz z linkiem do ustalenia Twojego hasła.
WAŻNE!
Niektóre przeglądarki i programy pocztowe dodają do linku nawias ostry "<>" na początku i końcu linku. Wówczas należy skopiować link pomiędzy nawiasami i wkleić w okno przeglądarki (bez nawiasów!).

Przejdziemy wówczas do strony ustawiania hasła. Możesz zostawić to, które jest, albo wprowadzić takie, które zapamiętasz. Po ustaleniu hasła, możemy już się logować. Aby to zrobić, należy wpisać jedynie nazwę użytkownika lub adres e-mail oraz ustalone hasło.

Ustawiamy swój profil

Po zalogowaniu za pierwszym razem, mamy możliwość skonfigurowania naszego profilu.
W tym celu należy wypełnić poszczególne rubryki, jak Nazwa użytkownika, Imię, Nazwisko, Pseudonim oraz dane kontaktowe. Możemy również dodać swoje zdjęcie czy napisać kilka słów o sobie.

Na dole tej strony znajdziesz informację o typie konta, ile dni zostało do wygaśnięcia konta oraz o typie płatności, który Ciebie nie dotyczy. W przyszłości planujemy wprowadzenie konta Premium, wprowadzającego nowe funkcjonalności.

Po wprowadzeniu danych, klikamy na "Zaktualizuj profil".

Jak dodać swoją firmę lub obiekt?

W górnym menu, znajduje się przycisk "Elementy". Po kliknięciu, wybieramy opcję "Dodaj nowe".
Pojawia się strona, na której wprowadzamy Tytuł, czyli nazwę firmy lub obiektu (wpiszcie taki, po którym łatwo będzie Was wyszukać), dłuższy opis, krótki opis (będzie wyświetlany pod nazwą, może to być motto Twojej firmy czy charakterystyka obiektu, np. Najlepsze lody na Starówce).

Trzy kolejne opcje pomijamy (będą użyteczne w przyszłości) i przechodzimy do ustawienia obrazka naszego obiektu (zdjęcie lokalu, obiektu, logotyp).
Poniżej mamy "Opcje elementu". Wpisujemy tam adres i klikamy "Znajdź". Pojawi się mapa, na której powinien być zaznaczony nasz obiekt. Jeśli ustawi się nieprawidłowo, możemy przenieść znacznik.
Warto też przestawić przycik "Widok ulicy" na ON, zyskamy wówczas wizualny widok naszego obiektu. Jako ciekawostka - wkrótce Google Maps zostanie zaktualizowany, więc nieaktualny widok zostanie automatycznie zmieniony.
Pod adresem, można wprowadzić numer telefonu (jeśli masz więcej niż jeden, wystarczy kliknąć "Dodaj element" i dopisać kolejne) oraz adres e-mail.

Twój adres e-mail może wyświetlać się bezpośrednio lub - jeśli opcję "Przycisk do kontaktu z właścicielem" przestawisz na ON, utworzysz łatwy formularz kontaktowy.

Poniżej podajesz adres strony internetowej. Tutaj również adres może być wyświetlany bezpośrednio, albo możecie wpisać tekst, zachęcający do odwiedzenia strony (np. Poznaj naszą stronę internetową).
Masz także możliwość włączenia opcji "Godziny otwarcia" - dotyczy to firm, które chcą poinformować klientów, w jakich godzinach można je odwiedzać. W okienku "Uwaga" możesz opcjonalnie dodać informację specjalną, np. "Prosimy o wcześniejsze umawianie się telefonicznie".

Formularz daje także możliwość pokazania naszego profilu społecznościowego (np. na Facebooku). Aby to zrobić, należy przestawić przycisk na ON i kliknąć "Dodaj nowy element". Przy napisie "Ikona" wybieramy portal społecznościowy, na których mamy swoje profile, np. wpisując Facebook. Podajemy też pełen link do naszego profilu, np. https://facebook.com/MojaFirma.

Kolejna opcja to Galeria. Przełączając przycisk na ON, możemy dodawać nowe elementy, czyli np. zdjęcia obiektu, logo czy wydarzeń.

Po prawej stronie znajduje się pasek wyborów. Zaczynając od dołu - zaznacz Płock (obecnie nie ma innej mozliwości).
Wyżej znajdują się "Kategorie elementów". Najczęściej będzie to jedna kategoria, ale może zdarzyć się, że np. Twój obiekt jest jednocześnie restauracją i zabytkiem, wtedy zaznacz dwie.

To wszystko. Kliknij zielony przycisk "Opublikuj", a Twoja firma, po zatwierdzeniu przez administratora, pojawi się na stronie. Możesz już zobaczyć jak wygląda strona firmy, po kliknięciu na "Podejrzyj".